Nenašli jste co jste hledali?
Pokud objednáte v pracovní den do 10,00 bude odesláno tentýž den.
Rodina výborných větroňů z ELAPORu od Multiplexu se rozrostla o pořádného „macka“! Lentus má rozpětí úžasných 3000 mm a stejně jako Solius nebo Heron elegantní „maketovitý“ vzhled moderního větroně, plně mechanizované křídlo s křidélky a klapkami, robustní uhlíkem a laminátem vyztuženou konstrukci a díky pohonu střídavým motorem třídy AXI 2826 (600-800W) dostatek výkonu pro trochu akrobacie a svahové létání.
Trup modelu je zhotoven z takřka nezničitelného pěnového ELAPORu. Tajemstvím, které umožňuje mít pěnový trup tak štíhlý, jsou dvě čtyřhranné laminátové trubky, tyčky a pásnice vyztužující trup od motorové přepážky po ocasní plochy. Trubky oceníte i při stavbě modelu - teď se by se vám mohlo podařit postavit trup zkroucený jen s vynaložením opravdu velkého úsilí! Trup dále zpevňuje několik laminátových tyček vlepovaných mezi poloviny trupu a na kýlovku. Motor se upevňuje v přídi na plastové motorové lože (ukotvené k přední čtyřhranné trubce) s velmi univerzálně připravenými otvory pro upevňovací šrouby - ty by měly vyhovovat většině běžných střídavých motorů odpovídajícího výkonu. Součástí stavebnice je vrtulový kužel s unašečem s kleštinou pro motory s 5 mm hřídelí. Model můžete také dokončit jako „čistý" větroň - pro tento případ můžete dokoupit výlisek přídě z ELAPORu připravený pro montáž háčku pro aerovlek. Kryt kabiny má rám z ELAPORu s průhlednou „bublinou". Kryt kabiny je odnímatelný, upevňuje se dvojicí obvyklých plastových zámků Multiplex. V přídi najdete dostatek prostoru pro regulátor, pohonný akumulátor a přijímač nebo nové TEK-vario Multiplex se senzorem pravé vzdušné rychlosti (TAS). Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly. Odolnost spodní části trupu při přistání zvyšuje nálepka ze speciální plastové fólie.
Konstrukce trupu počítá také s možností instalace tuningového zatahovacího podvozku (vyžaduje další servo HS-85MG). Pokud nebudete zatahovací podvozek instalovat rovnou, na jeho místo přijde prozatímní pěnová výplň, kterou můžete kdykoliv dodatečně vyjmout.
Do přídě větroně můžete nainstalovat obvyklý vypínací háček pro aerovlek, ale pro aerovlek je připravena dokonce i verze elektro – vlečný háček je součástí motorového lože (samozřejmě, v tomto případě motor během spouštět nebudete – ale po odpoutání klidně můžete).
Křídlo modelu z pěnového ELAPORu je dvojdílné s nosníky ze čtyřhranné trubky ze slitiny hliníku s uhlíkovou výplní, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny důmyslným čepem zapadajícím do zámků na kořenových žebrech - čep se vyjímá a zasouvá z prostoru kabiny. Pro serva křidélek a klapek jsou připraveny šachty s plastovými kryty, křidélka i klapky (po délce vyztužené tenkostěnnou trubkou z nerez oceli) jsou ovládány nezávisle vždy dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly. Serva křidélek klapek se zapojují s pomocí šestikolíkových zelených konektorů Multiplex, pro něž jsou v kořenech polovin křídla a v trupu připravené speciální držáky – zasunutí polovin křídla znamená zároveň i propojení konektorů. Odolnost modelu při přistání na dráze se zpevněným povrchem nebo drsnějším terénu obvyklém na svazích zvyšují plastové kluzné botky na spodní straně křídla.
Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového ELAPORU s výztuhami z uhlíkových nosníků a tenkostěnných trubek z nerez oceli. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje na vrchol kýlovky pomocí dvou polyamidových šroubů.
Pro pohon modelu budete potřebovat střídavý motor třídy AXI 2826 se 60-70 A regulátorem, se spínaným stabilizátorem napájení BEC s trvalou zatížitelností aspoň 3 A pro zajištění spolehlivého napájení palubní elektroniky se 6 servy. Multiplex nabízí speciální pohonnou sadu #1-01183 obsahující střídavý motor ROXXY C35-48-990kv, regulátor ROXXY BL Control 755 S-BEC a další příslušenství.
Pro napájení poslouží Li-Po tříčlánek s kapacitou 2600-3300 mAh se zatížitelností aspoň 30C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště. Alternativně můžete použít 4S akumulátor 2600-2700 mAh a menší vrtuli (8“), což dokonce umožní s Lentusem vzlétat ze země.
Pro ovládání modelu v nouzi vystačíte i se šestikanálovou počítačovou RC soupravou, ale ideální je samozřejmě použití aspoň sedmikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek dvěma servy a jejich mixování v roli butterfly brzdy (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru a obě klapky dolů).
Připravené šachty odpovídají servům HS-65HB/HS-65MG/HS-5065MG. Zvláště pokud zvolíte pohonný systém na horní hranici doporučeného výkonu, a budete chtít létat i trochu akrobacie a na svahu, doporučujeme instalovat silnější serva s kovovými převody.
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů.
Více informací najdete v našem blogu.
Stavebnice obsahuje: výlisky trupu, křídla a ocasních ploch z pěnového ELAPORu, průhledný kryt kabiny, čtyřhranné laminátové trubky a další výztuhy z laminátu, uhlíku a nerez oceli, sadu drobných dílů a příslušenství, 55 mm vrtulový kužel s unašečem pro 5 mm hřídel, 2 archy samolepek a návod.
Rozpětí [mm] | 3000 |
Délka [mm] | 1410 |
Hmotnost [g] | 2300 - 2600 |
Plocha křídla [dm2] | 52.6 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Stavební náročnost | S1,S2 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |