Nenašli jste co jste hledali?
Pokud objednáte v pracovní den do 10,00 bude odesláno tentýž den.
Lightning 2100 zhotovený z téměř nerozbitného extrudovaného pěnového polyolefinu (EPO) potěší všechny, kteří si přejí mít rychlý a obratný motorový větroň v „hotliner" stylu, a zároveň by si přáli i svižnější větroň s menším plošným zatížením, se kterým by si zalétali i v každé trochu slušnější termice. Tajemstvím Lightningu 2100 je jeho trojdílné křídlo – pokud použijete všechny tři části, máte dobrou svižnou „dvoumetrovku“; pokud použijete jen vnější části křídla, máte „hotlineřík“ o rozpětí 1500 mm. Díky draku rafinovaně vyztuženému uhlíkovými podélníky a nosníky je Lightning 2100 schopen dodat na "houbolet" opravdu vydatnou dávku adrenalinu při létání na rovině i na svahu. Navíc si uchovává zásadní přednost EPO modelů – je snadno opravitelný a díky odnímatelnému dvou/trojdílnému křídlu a odnímatelné plovoucí výškovce je velice skladný, takže si jej snadno můžete přibalit na horskou túru nebo na dovolenou, aniž byste museli pro nedostatek místa nechávat doma oblíbenou manželku nebo potomka.
Štíhlý trup modelu z pěnového EPO s vlepenými kompozitovými výztuhami je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm C2415-850KV, sklopnou vrtulí 10x7", s osazeným střídavým regulátorem 40A a servy ocasních ploch. Ve přední části trupu pod odnímatelným krytem kabiny se nachází prostor pro akumulátory. Pro Lightning 2100 budete potřebovat LiPo čtyřčlánky 2200 mAh se zatížitelností aspoň 25C. plovoucí vodorovná ocasní plocha z EPO je pro snadnou přepravu a skladování odnímatelná. Křídlo s rychlým profilem z pěnového EPO vyztuženého třemi uhlíkovými nosníky je trojdílné nebo dvojdílné, spojované uhlíkovou spojkou; k trupu se upevňuje dvěma šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma servy uloženými v křídle. Před připojením táhel doporučujeme všechna kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou RC soupravu. V tom případě se obě serva křidélek zapojují pomocí Y-kabelu (není součástí stavebnice) do jednoho kanálu. Ideální je, pokud máte aspoň pětikanálovou počítačovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 50% - tj. výchylka křidélka dolů je poloviční ve srovnání s výchylkou nahoru. Hlavně pro snadnější přistání na svahu je výhodné křidélka mixovat jako aerodynamické brzdy (vyklápějte je nahoru).
Lightning 2100 je určen pro středně pokročilé modeláře, kteří již zvládli pilotáž rychlejších modelů s ovládanými křidélky - v pořadí, řekněme, třetí nebo čtvrtý model. S nastavenými velkými výchylkami si s ním skvěle zalétají všichni zkušení piloti, kteří ocení si jeho rychlost a obratnost.
ARF set obsahuje: hotový model se střídavým motorem, regulátorem otáček, sklopnou vrtulí a 4 servy a návod ke stavbě.
Rozpětí [mm] | 1500 - 2100 |
Délka [mm] | 1016 |
Hmotnost [g] | 1320 |
Plocha křídla [dm2] | 19.2 - 28 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Stavební náročnost | S0,S1 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Pohon a RC vybavení:
Motor | *C2415-850 |
Regulátor | *střídavý 40A |
Vrtule | *sklopná 10x7" |
Akumulátor | FOXY 14,8 V 2200 mAh |
Serva | *4x mikro 9g |
RC souprava | min. 4 kanály |
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů.
Více informací najdete v našem blogu.