Nenašli jste co jste hledali?
Termický nebo svahový větroň/motorový větroň 2160mm pro pohon motory třídy AXI 2814. Model z vysoce odolného ELAPORu, ovládaná křidélka, směrovka, výškovka. Stavebnice v rozsypu bez motoru.
Pokud objednáte v pracovní den do 10,00 bude odesláno tentýž den.
Solius navazuje na osvědčenou aerodynamickou koncepci Easy Glideru, ke které přidává eleganci moderního větroně v "á-es-wéčkovém" stylu. Na první pohled zaujme štíhlý trup s průhledným krytem kabiny s naznačeným kokpitem, potěší ocasní plochy v T uspořádání umožňující snadnou demontáž vodorovné ocasní plochy pro přepravu. Křídlo s rozpětím 2160 mm si zachovává díky rozumné štíhlosti velkou nosnou plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v kluzu a příjemné chování při nízkých rychlostech.
Trup modelu je zhotoven z takřka nezničitelného pěnového ELAPORu. Tajemstvím, které umožňuje mít pěnový trup tak štíhlý, je šestihranná tenkostěnná trubka ze slitiny hliníku vyztužující trup od křídla po ocasní plochy. Trubku oceníte i při stavbě modelu - teď se by se vám mohlo podařit postavit trup zkroucený jen s vynaložením opravdu velkého úsilí! Trubkou jsou také vedeny prodlužovací kabely serv směrovky a výškovky. Příď trupu i ocas dále zpevňuje několik laminátových tyček vlepovaných mezi poloviny trupu a na kýlovku. Motor se upevňuje v přídi na plastové motorové lože s velmi univerzálně připravenými otvory a drážkami pro upevňovací šrouby - ty by měly vyhovovat drtivé většině běžných střídavých motorů odpovídajícího výkonu. Součástí stavebnice je vrtulový kužel s unašečem s kleštinou pro motory s 5 mm hřídelí a vrtulovými listy 12x6". Pokud byste se rozhodli pro použití motoru se 4 mm hřídelí, je třeba dokoupit odpovídající vrtulový kužel Multiplex #73 3500. Konstruktéři Multiplexu samozřejmě nezapomněli trup opatřit nasávacími a výstupními otvory zajišťující chlazení motoru, regulátoru a pohonného akumulátoru. Model můžete také dokončit jako "čistý" větroň - pro tento případ je ve stavebnici dodáván výlisek přídě z ELAPORu připravený pro montáž háčku pro aerovlek. Kryt kabiny s průhlednou "bublinou" je odnímatelný, upevňuje se dvojicí obvyklých plastových zámků Multiplex. V přídi najdete dostatek prostoru pro regulátor, pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly.
Křídlo modelu z pěnového ELAPORu je dvojdílné s nosníky ze čtyřhranné trubky ze slitiny hliníku, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny důmyslným čepem zapadajícím do zámků na kořenových žebrech - čep se vyjímá a zasouvá z prostoru kabiny. Pro serva křidélek jsou připraveny šachty s plastovými kryty, křidélka (po délce vyztužená tenkostěnnou trubkou z nerez oceli) jsou ovládána nezávisle dvěma krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového ELAPORU s výztuhami z laminátových tyček. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje na vrchol kýlovky pomocí dvou polyamidových šroubů.
Přistávací zařízení je jednostopé v "ASW" stylu, s hlavním kolem o průměru 45 mm a kluznou botkou na ocase.
Pro pohon modelu budete potřebovat střídavý motor třídy AXI 2814 až 2820 se 40-50 A regulátorem, nejlépe se spínaným stabilizátorem napájení BEC pro zajištění spolehlivého napájení palubní elektroniky.
Pro napájení poslouží Li-poly tříčlánek s kapacitou 2200 mAh nebo větší se zatížitelností aspoň 20C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.
Pro ovládání modelu v zásadě vystačíte i s tou nejobyčejnější čtyřkanálovou RC soupravou, takže můžete použít palubní i vybavení z vašeho "olétaného" začátečnického RC setu. Ideální je samozřejmě použití aspoň pěti- nebo šestikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek dvěma servy a jejich mixování v roli aerodynamických brzd (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru). Připravené šachty odpovídají servům HS-55/HS-5055MG (Nano-S) pro směrovku a výškovku a HS-81/HS-82MG (Tiny-S) pro křidélka. Zvláště pokud zvolíte pohonný systém na úrovni AXI 2820, a budete chtít létat dynamičtěji a na svahu, doporučujeme instalovat silnější serva s kovovými převody.
Stavebnice obsahuje: výlisky trupu, křídla a ocasních ploch z pěnového ELAPORu, průhledný kryt kabiny, šestihrannou trubku ze slitiny hliníku a další výztuhy z laminátu a nerez oceli, sadu drobných dílů a příslušenství, podvozkové kolo 45 mm, sklopnou vrtuli s 55 mm kuželem s unašečem s 5 mm kleštinou a listy 12x6", dva archy samolepek a návod.
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů.
Více informací najdete v našem blogu.
Rozpětí [mm] | 2160 |
Délka [mm] | 1100 |
Hmotnost [g] | 1250 - 1450 |
Plocha křídla [dm2] | 40.7 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Stavební náročnost | S1,S2 |
Náročnost pilotáže | P1,P2 |
Pohon a RC vybavení:
KAVAN termik | KAVAN PRO termik | AXI termik | AXI tuning | ||
Motor | KAVAN C3536-1000 | KAVAN PRO 3536-1000 | AXI 2814/20 | AXI 2820/12 | |
Regulátor | KAVAN R-40B | KAVAN R-50SB PLUS | |||
Vrtule | **sklopná s listy 12x6" | *sklopná s listy 12x6" | **sklopná s listy 12x6" | *sklopná s listy 12x6" | |
Akumulátor | KAVAN 11,1 V 2200 mAh | ||||
Serva | 2x HS-55 (S+V), 2x HS-81 (K) | 2x HS-5055MG, 2xHS-82MG | |||
RC souprava | min. 4 kanály | min. 5 kanálů počítačová | |||
*) Součást stavebnice | |||||
**) Vyžaduje použití kuželu #73 3500 s kleštinou 4 mm |